Min berättelse om Fri design startade!
 
 

Jag har alltid älskat kläder och inspirerat mig i modevärlden för det är så mycket kulturellt och normer. Min mamma var modeintresserad och konstnärlig när hon var ung, detta ledde till att jag blev intresserad av modevärlden, för att jag har ärvt det av henne.
Hon var hippie och var ute och flängde i svängade hela tiden och det är jag med.  Jag kan aldrig sitta stilla och jag är så lik henne, för hennes dröm var att skapa kläder och bli konstnär.
 
Fri design för alla har sin utgångspunkt i frågeställningar design och mode kan skapas FÖR ALLA? Jo, om våra kroppar bestämmer vilka kläder vi kan bära och hur begränsad vår syn på funktionalitet är inom klädbranschen?

Som klädälskare har jag som sittande svårt med att hitta kläder som sitter snyggt på och det är där det brister. Det är inte så skönt med att ha ett par snygga tighta jeans med stenhård kant på dessa!? De som gör otillgängligheten med kläderna är att alla kläder är för alla modeidealen, enligt modebranschen men varför förstår de inte att alla har olila kroppar? jag tycker det är rent ut sagt för surt att det bara mo0deidealen och inte finns i alla storlekar.
 
I modevärlden finns det bara en norm och det finns bara en fast normalidealen men varför inte skapa något nytt i funktionalitet, så att alla kan ha det.
Det är så att jag har en egen blogg där jag skriver om detta,
 
Jag har alltid viljat jobba inom någonting i modevärlden så därför startade jag helt plötsligt detta modeprojekt, jag hade ingen aning på morgonen när jag skulle till Frilagret och tänkte, vad skulle detta leda till?

När jag kom dit så skulle jag bara bli intervjuad om att bli ambassadör men det blev det inte så för att de frågade vad jag hade för planer i framtiden och då jag berättade att jag ville bli kläddesigner nervöst och det blev succe med min grej. Allt var så konstigt den dagen! Första dagen i mitt liv kändes som att några människor trodde på mig, det var då mitt liv började och ljuset tändes till.
 
Det var så uppskattat och att det fanns kulturmänniskor som fick mig tro på mig, men wow, det gick och det är så ballt.

Jag ringde till Frilagret två dagar innan och presenterade mig för att en av min assistenter och jag läste en ambassadörarbete på nätet, så hon tvingade mig och ringa hit. Jag vågade inte, det var helt nytt men kände att jag ville bli ambassadör och tänkte inte på det mer. Ja, när jag ringde dit så var jag inte beredd på att det skulle gå såhär succe inne på Frilagret och allt skulle bli ett projekt det hela.

Var bara dig själv, jag är den jag är nu.
Alla har någon slags begåvning i sig själva och alla har sina förmågor, så kör så det rycker! LYCKAS JAG, LYCKAS NI så kommer ni att gå långt som mig
 
Ni kan också läsa om min intvju på frilagret, :)
 
LÄNK