Assistans är Frihet
I
 
Idag har ag har jag varit på Manifestation för Assistastans är frihet. - LSS är frihet - och jag är med i Unga rörelsehindradesa blogg om detta. Kolla in här!
 
 
Här är hela min text som jag skrev förra  årer som jag nu fått uppmärkatas på unga:

Det är ju funktionshinderdagen och det är massa demonstrationer om att Assistans är frihet, Försäkringsskassan och politikerna - har sin Assistans är frihet, och att leva ett normalt liv som vilka som helst och Försäkringskassan säger att vi som har en funktionsnedsättning inte behöver assistans och det är så korkat så jag spyr på det. Varför sparar man pengar på något som är det viktigaste i livet? Jag har också assistans dygnet runt och skulle inte kunna klara mig utan den. Det är alla människors rätt i samhället och varför ska vi som har funktionsvaration inte kunna leva ett normalt liv? Jag tycker att samhällets ekonomi ska vara mer solidarisk och att politikerna inte ska göra besparingar på de som är mest utsatta i samhället, t. ex. alla i hela Sverige - ska ha makten över samhället oavsett kön, identitet, hudfärg, hptq personer, vuxna, barn, unga, gamla och alla som har funktionedsättningar som har inga möjligheter för att komma i samhället. Assistans - Alla ska ha samma möjligheter och rättigheter i samhället för att få de dom vill och önskar, för att leva ett fungerande liv. Personen som har assistans ska få välja sin assistans själv. Assistenten ska vara bra och den ska ha det bra i arbetsmiljön. Assistansbolagen ska ha en bra säng, lakan, lön och avtal med bolaget. Personen i frågan ska också ha det bra. TEX. Bolaget ska ge bonus/går över när man byter assistansbolag. m.m.

Detta är mina åsikter om att alla vi som är utsatta i samhället ska få allt detta. Jag tror att politikerna vet detta men de vill spara pengar och prioriterar inte dettta. Jag vill att alla politiker i Sverige ska sitta i rullstol i en månad och känna på hur vi har det så kan dem förstå hur det är!


Jag ska bli rullstolburen politiker och bilda ett parti där alla har samma rättigheter och vi ska in i riksdagen 201 
så ska vi ha samspel med alla i riksdagspartier och jag ska bbli den första rullstolpolitiker som är i riksdagen 2018 och den första gången i historian i politikerhistorian . JAG KAN OCH JAG SKA!