I ett samarbete med njuthuset.se

Alla tjejer och kvinnor mellan puberteten och klimakteriet,  i hela världen har mens en gång i månaden och det ska man inte skämmas över för att det är naturligaste som finns.   

I ett samarbete med njuthuset.se har jag fått äran att tipsa om Menskopp och jag har haft det i 3 år. 

Jag har menskopp och fördelarna är att man inte behöver tömma den lika ofta som man behöver byta bindor tampong. Det är mer ekonomiskt: Bindor och   tamponger måste man köpa nya hela tiden medan menskopp kan användas i flera år. 

Många påstår att menskoppär äckligt, men jag tycker ändå att menskopp är fräschare än bindor/tampong. Under mensperioden funkar det att rengöra med tvål och vatten, när mensperioden sedan är klar så kokar man bort bakterierna eller använder medel som dödar bakterierna och med bindor och tamponger blir liggandes i papperskorgen och luktar illa. Tycker förövrigt inte mens är särskilt äcklig oavsett mensskydd, men eftersom folk gärna envisas med att menskopp är äckligt så vill jag ge min syn på det. Det är också miljövänligt och skonsammare för våra underliv 

 

Beställ den här på njuthuset.se