Gå eller rulla, alla vill knulla

Jag vet inte hur jag ska börja att skriva det här, det här är värsta pinsam grejen jag vet men det är det naturliga att göra. Jag har tänkt på om att skriva om detta så länge men jag har aldrig vågat för att jag har tänkt hur min familj, släkt och vänner tänker om mig isf? Men så i helgen så bestämde jag mig för att jag ska börja skriva om detta på min blogg hur det är att leva med funktionshinder och ha ett sexliv. Funktionshindrade vill också ha ett sexliv, men det kan vara svårt om man alltid har assistans eller bor på ett gruppboende via LSS. 

I Danmark så är dom väldigt öppna med allas rätt till ett aktivt sexliv, där kan man även få hjälp med att arrangera så att det blir möjligt för människor med funktionsnedsättning. Det finns exempelvis par där den ena är funktionshindrad och den andra inte och de kan klara sig utan av hjälp av utomstående. Sedan finns det singlar i alla former, som kan ha väldigt svårt att träffa kärlek för att de lever ganska begränsade liv. Det betyder inte att våra behov efter sex och närhet är mindre än för alla andra. Vi med funktionshinder vill ha samma möjligheter till sex. 

I Sverige är det tabu att tänka att man kan ha sex med människor i rullstol. Ofta möts vi av medlidande och bebisspråk istället för att bara köra på. 

Hur ska man lösa detta? 

Gå eller rulla, alla vill knulla. Det är lösningen på livet om alla kunde tänka så. 

 

Jag har aldrig varit intresserad av sex förutom när jag är tillsammans med någon så är det en annan sak. Inte ens behov av sexleksaker i mitt liv har jag haft men nu har jag faktiskt för första gången i mitt liv köpt en liten vibrator hos M-shop som man kan njuta av... Jag kommer att handla fler leksaker från dom framöver. Det rekommenderar jag alla. Lek mer och var kåt och glad.

 
Här var jag på west pride  2014med unga rörelsehindrade på festivalen. vi hade en citat på våra skyltar och tröjor som stod - gå eller rulla, alla vill knulla.  
 
#1 - Anonym

Kan inte du berätta mer om ditt sexliv! Har du haft sex med många? Träffar du killar via Tinder? Undrar även om du någonsin blir arg och bråkar med dina assistenter?

#2 - Anonym

Kan inte du berätta mer om ditt sexliv! Har du haft sex med många? Träffar du killar via Tinder? Undrar även om du någonsin blir arg och bråkar med dina assistenter?