BAM! MIN ADHD UTREDNING BLIR AV

Tja bloggen! 

Igår var det tisdag och jag fick besked om att jag kommer kunna få min utredning för ADHD. Jag är så lycklig att det inte finns några ord för hur mycket detta kommer påverka mitt liv positivt. Jag har alltid vetat att något är fel med mig och det ska bli så skönt att få detta avklarat av psykolog och läkare. Det är viktigt för mig att få detta bekräftat på papper då jag kan veta hur jag ska hantera min ADHD och hur jag ska kunna utvecklas som person. Jag har sjukt många bollar i luften hela tiden och medans det är något som jag är glad att kunna göra så är det även utmattande då jag inte får vila från det. Mina känslor är som en berg och dalbana och jag kan inte hantera det. Jag tror att när jag får min diagnos på papper så kommer jag kunna lära mig att hantera och bearbeta mina känslor och förmågan att ha tusen bollar i luften mycket bättre. Det är ingen ide för mig att se det som något negativt om mig själv för jag kan använda det som en stor fördel i mitt liv, man måste lära sig att använda dom resurserna man får i livet istället för att önska att man hade andra. När jag sover på natten så är det som om mitt huvud är ett pussel som håller på att läggas. När jag vaknar så känns det som om mitt huvud är i full gång och då blir det kaos i mitt huvud. Jag har medicin för att lugna ner min kropp innan jag ska gå och lägga mig och när jag tar dom så sover jag mycket bättre då jag blir lugnare. Hälften av det jag gör på dagarna är egentligen bara impulshandlingar. . Livet är underbart!