En helt vanlig torsdag i mitt liv

Den här morgonen har jag haft det kaos kaos kaos! Min 19 åriga assistent väcker mig kl 7:15 och säger att färdtjänsten kommer kl 8:25 vilket vi inte räknade med dagen innan. Jag gick upp med henne och tappa upp ett bad medans min assistent gjorde sig klar för dagen, lagade frukost och diskade. Sedan så kom hon ut till mig och är den bästa stylisten för hon masserade min hårbotten som man gör på salong, hon har ju varit praktikant på en salong. Sedan duschade hon av håret med schampo och balsam, efter så duchade jag med tvål och gjorde ansiktet. När vi var klara med det så fixade hon en tofs i håret på mig och sen torkade hon av mig. jag klädde på mig, åt frukost med henne och sedan så packade vi allt och allt var kaos. Vi glömde nästan mobilen på väg ut ur lägenheten men som tur var så kom min assistent på det i sista sekund. Kvällen innan hade jag sagt att jag bara skulle ha rullstolen med mig men jag skulle ha både permobilen och rullstolen och när vi skulle ut till färdtjänsten så hon "men va? du skulle ju bara ha rullstolen idag, det sa du ju igår" och jag ba "nej vi ska ha båda" så jag bytte till min permobil och sa att "Det löser sig nog ändå"

När jag kom ut med min permobil så såg jag att det var en liten bil som hade kommit. BAM! Så jag åker och pratar med honom men taxin kunde inte fixa rätt bil så vi fick ta spårvagnen. Vi åker in till spårvagnen och jag fnittrar ihjäl mig för situationen var så rolig. Vi går från brunnsparken till Gustav Adolfs torg och min assistent sa "Du sa ju att vi skulle till heden" och då sa jag "nä det ska vi" och hon bara "va Fan! jag blir galen" och hon menade att hon blir galen på situationen för hon var redan väldigt stressad som det var. Så vi söker på vart vi ska och då råkade jag säga vägen istället för gatan så då blev det ju helt fel. Vi upptäckte detta när vi väl satt på hållplatsen och när min assistent såg detta så såg hon ut som att hon ville dö för då visade det att vi kommer vara sena till våran destination och hon ville ju inte det. Så vi går till rätt hållplats och väntar på spårvagnen så sätter hon sig och säger "jag måste ha en redbull så jag snor en av dig och så får du en kall senare av mig". 

Vi sitter där ute i väntrummet i ca 30 min och bara slappnar av. Vi ringer några ärenden för mig och avbokar ett möte. När servicen är klar så skulle jag på toa och ville sätta mig i permobilen. Min assistent börjar hjälpa mig över från stolen till permobilen men mitt hela grejen så får jag ett skrattanfall och faller ihop varav min assistent blir skit rädd för att hon tror att jag har svimmat. När hon ser att jag bara skrattar så börjar hon skratta också vilket gav lite konstiga blickar från andra i rummet som trodde antagligen att min assistent skrattade åt mig. Men det gjorde hon ju inte, hon var ju bara övertrött som jag och det var hennes reaktion på situationen. Vi fick hjälp av andra i rummet med att få upp mig i permobilen och så gick vi in till toan och gjorde våran grej där. Så sa tappade min assistent något och blev frustrerad över allt och bara skrek ut ett väldigt fult ord. Och när vi skulle gå ut så fick jag en mugghållare till permobilen. Min assistent fick även lite konstiga blickar från alla då dom antagligen hörde det fula ordet hon skrek ut. Jag har ingenting emot svärord och sånt från mina assistenter, jag älskar det. 

 

 

Och nu så skulle vi gå ut och ta bussen in till Mölndal igen. Vi gick och åt efter allt det här och när vi väl var där så blev det lite fel med beställningen men det löste sig ändå. Och efter att vi hade ätit så gick vi till arkivet i Mölndal där vi nu sitter och skriver allt det här inne på deras toalett. Hör något spökljud i bakgrunden. läskigt läskigt. Ett jävla kaos! Och nu så har jag kissat ner mig också för att jag skrattade så mycket medans vi skrev det här.  

PS. När min assistent kom ut ur hissen i Mölndal central så sa hon "skulle det inte vara roligt om jag bara fastnade i hissen när jag har din mobil och allt och du får bara vänta där ner medans jag sitter fast och kan inte göra något, Hahaha!  

Där efter toalettbesöket  kör jag ut i korridoren och skulle ner i hissen. Vi knackade på en dörr för att vi skulle ju ut  igen och gå och då säger jag till den personalen glatt för vi stod och pratade om vädret. "Det är tur att det inte regnar ute utan det är sol " och öppnade två dörrar till. Men det hörde hon inte utan när jag och min assistent åker in i hissen så kör jag in i hissensvägg. Hahaha. Inne i hissen så säger assistenten vilken dag det varit och när hissen öppnade sig där nere på entren. 

Personalen gick ner för att öppna entren och då sa jag " tur att det inte är regn utan sol" Vi började skratta. När jag skulle åka ut i solen så körde jag in i väggen igen. Hahahaha   Sedan efteråt så gick vi ut ifrån arkivet och då  ringer ett samtal som min assistent svara på och vi fattade ingenting vad hen sa så vi var som om fågelholkar och stod som frågetecken.   Vi kör till mölndalcentralen  och jag orkade inte lyssna på min assistent för jag tyckte vi skulle köra en annan väg, men jag lyssnade så vi körde rätt. PUHH........ 

När vi kom in till centralen och skulle ner för hissen igen så körde jag in i hissfan i väggen och ropade en ännu gång ett svårdord. När min assistent och jag åkt ner i hissen så kör jag till restssurangen där vi åt mat förut och hämtade min mat.   Jag kör och jag vänder om och ser en som jag känner  men ville inte hälsa för jag fick ont i magen av den människan.. Jag gasade och kör förbi och stannade en bit bort,i en hörna där människan inte skulle se mig. Väl där gick min assistent in och hämtade min mat. När hon  kom tillbaka så kör jag fram och säger "vi åker bakvägen" och  då gjorde  vi. Jag åker till spårvagnen och min assistent kör ikapp mig. På hållplatsen så säger hon förvirrad, "Vi ska upp i hissen" och jag bah "Nej, spåvagnen går ju här" och  vi började skratta och köra. Vi hann med den här spårvagnen som tur va.. Vi bah " vad kommer näst?" Undrade vi båda och skrattade hela vägen till ScandinaviumNär vi kommer fram så upptäcker vi att det INTE finns någon spårvagn som åker till Olskroken. Vi blev då tvugna att åka tillbaka till korsvägen för att gå på rätt spårvagn. Vi började skratta ännu mera. Väl på korsvägen så står vi och väntar på rätt spårvagn på fel hållplats nu mera. Vi åker tillbaka till rätt hållplats och står och väntar på den. Vi var helt slut körda. Jag står och   väntar medans en liten människa gick där och jag började asflappa åt människan men det var ju inte meningen. Han märkte inte det. Väl på spårvagnen så åker vi hem och då kom jag på att det är en Euro-pride realeasfest som jag skulle på ikväll. 

Väl hemma står min andra assistent och väntade på oss...... 

Min andra assistent började och när jag såg henne så började jag skratta, så övertrött är jag idag..... Jag skrattade utanför hissen så jag kissade ner mig igen... hahahaha...... Min andra assistent som sprang upp som skulle sluta  och när jag åkte upp i hissen så skrattade jag ännu mera.... Min andra andra a.  som  står i min dörr som en ordningsvakt vid min dörr ....hahahaha....... Sedan badade jag i mitt badkar och skrattade för mig själv och tänkte "Vad kommer näst"....  Efter badet åt jag lite och medans jag åt så tänkte jag bah: omg vilken dag... .... Sedan bytte jag om och min assistent gjorde mig klar för fest. Jag messade min chef på TEAM   Göteborg att jag var försenad och kommer sent. När vi skulle åka dit så väntade vi på 4-5 vagnar så jag "bah: vad fan är det här för dag idag!"  och när jag står där och fick sms av min chef. Hen bah hej, vi har ingen träff idag...min assistent kollade på min fb och  kollade på eventet men då var det ju det... hon smsade min chef då.... "REALISEFESTEN" och hen svarade inte på smset så jag stod och blev så frusterad så jag ringde efter en stund.......  hen missförtod mig så men det var inget tvång att gå dit utan om man  ville på hela kvällen. Jag var så  övertrött så jag skrattade hela vägen till stan.

 

Jag och min assistent kom till stan och gick inne och shoppade i butiker..  Väl där inne i nordstan så träffade jag en kompis och småpratade. Vi gick vidare och så såg jag en onepeace som var på rean........ JAG SKRIKER JAAAAAAAAAA så att alla vänder sig om och kollade på mig.  Jag lyste upp för alla i hela stan Göteborg och när jag kommer till kassan i skopunkten så sa kassörskan "VILKEN FIN Rosett du har i håret" och jag bah" tack, jag vet" OCH vi tre började asgarva. Vi gick därefter och strosade runt i affärer lite till och min assistent bah "hur orkar du va så pigg och ha så mycket energi? Och då jag bah "Jag har. ADHD ju, tror jag" Vi gick ut ur Nordstan och såg ett par killar som spelade fotboll... Jag bah: Får man spela fotboll här bland all folk medans min assistent sa att det skiter dom i och då dog jag av skratt.

 
 
Vi gick vidare upp till valand. Vi satte oss på en bänk och dog av skratt medans jag rökte. A tänkte vad fan är det med mig för  hade  humörsvängingar, hon ba tänk på sminket, du vill ju inte gråta och se ut som en panda och då dog vi båda. Hon bah  bajs och tänkte att det nu var  sista järncellen och vek oss av skrratt dog igen. JAG SKREK: Jag är kissanödig men skrattade igen. A bah HÅLL DIG och jag knep och dog av skratt medans vi var påväg till viktväk. men det var stängt så körde vi till Valand. Jag fattade ingenting vad entrefolket och ordningsvakten sa så sa jag bah: kan jag få hjälp att komma in? och då bah hen du ska ju få hjälp med dörren. Jag var som en fågelholk för jag missförstod det hela. Inne på valandshissen skulle jag upp i för att låna toaletten. A och jag hade åkte upp  i hissen för att gå på toan så står det en  matvagn i vägen och vi bah vafaaan är det här medans hissen var nu med folk i och åkte till oss men det var fel våning. Vi dog alla medans a försökte att krångla med matvagnarna medans jag dog ännu mera och tillslut så tänkte jag på at jag kunde backa och hon drar i vagnen och kör in den i rummet. Vi fattade inte det först utan efter e stund insåg jag att man kunde köra in dem fast det var komplicerat.  Vi ställer den i rummet och gick på toaletten. Inne i toaletten så var det kolsvart och a skulle tändaa men det gick ju inte och a. var förvirrad och jag kör bakåt in i toalettens handfat och hon ba akta handfatet och tände på mina lysern på permobilen medans a hjälpte mig till toan.  Jag dog......vi var förrvirrade men vi löste det och jag kissade..... och dog av skratt och när vi skulle ut ifrån toaletten. Vad händer näst?     Jo, vi gick ner till festen så vågade jag nästan inte åka upp på rampen men då fick Att  KÖRA DEN upp till valandsfestvåningen. inne där så kör jag in och började asgarva. Ni måste höra en låt som jag barra älskar. Här kan ni lyssna på den låten

 

Sedan så stod en hen och bah det finns tårta. runt hörnet och jag bah tack sa jag förrvirat. Vi kommer in där och tar tårta. Jag satte mig på ett bord medans jag åt tårtan. Jag kollade på alla och jag log till alla människor. Jag dog ännu mera. Nu kom det fram en chef till mig och bah, jag såg inte att det var du och jag bah inte jag heller att det var du så vi småpratade.

A och jag kollade på bilder i min mobil och asgarva. Sedan var det en jävla line dance  dans som kom upp på dansgolvet. Jag dog av skratt medans jag kör efter en kompis inne på valand. Efter en stund så fick jag en pride-frisyr och därefter tog a tog kort på mig.    

 

 
 
 

 

 Sedan var det nästan slut på festen och vi var helt slut så vi gick till toan och gjorde min grej i det svarta toan jag dog. JAG KÖRDE NER FRÅN Rampen och jag vågade inte så ass fick göra det.  Jag  och A skrattade så vi kunde inte andas medans vi öppnade ytterdörren och gick till bänken där jag skulle ta en cigg. Min ass filmade mig då jag fick ett skrattanfall som fick alla förbigående ett skratta med hahahaha.  

 
 När jag var klar så skulle vi ta spårvagnen hem från Valand, min ass kollade när en tillgänglig spårvagn skulle komma vilket var om 21min så vi satte oss och väntade och flummade bort tiden. När vagnen väl kom så var rampen ur funktion men min ass fick ögonkontakt med chaffisen men han stängde bara dörrarna och åkte när hon var på väg fram till honom, han hade sett både mig och min ass. När vagnen åkte så satt några goa människor på bänken som såg vad som hände och dom blev också upprörda och skrattade med oss då det inte fanns annat att göra då vi redan var övertrötta och flummiga haha. En av personerna gav oss en burk popcorn som var kvar efter eventet och vi tackade och stod kvar en stund och skrattade, sen kom personen igen och gav oss en burk  till som plåster på såren efter att vagnen hade åkt och sa att om dom är kvar när nästa vagn som skulle komma om 15min och det blev krångel där med så sade gänget att dom skulle hjälpa till att tjaffsa emot. Det blev sen ännu roligare då vi såg fel på tavlan så det slutade med att vi fick gå ner till kungsport för att ta oss hem så vi tackade för popcornen emellan skrattanfallen som gjorde att jag kissade på mig igen HAHAHA! Hela vägen ner till kungsport så flummade vi och mölade popcorn, kändes precis som om vi var påväg hem efter en utekväll hahaha. 

 

Väl hemma så tog jag ännu ett bad eftersom jag var så varm efter kissdagen och alla skrattanfall, min ass gjorde mig klar så jag kunde börja skriva detta inlägg men kl 00:50 fick jag tillslut slita mig från att skriva för mina ögon höll på att trilla ut, så jag skrev klart detta nu idag kl 14:06 hahaha tog bara 5h för mig att skriva så hoppas ni läst igenom min kaosiga torsdags äventyr hahaha