DAGLIGVERKSAMHET VS VANLIGA JOBB = VI HAR SAMMA RÄTTIGHETER I SAMHÄLLET!!

Jag tycker att Dagligverksamhet hab. ersättning ska vara som en vanlig lön och människorsynen på oss med funktiionsvarationer ska ha all rätt till ett jobb och lön som alla andra har. Habersättningen vill jag att det ska bli vanlig lön som alla andra.

Jag menar nu att vi ska inte ha aktivetetsersättning och habersättning utan vi ska ha samma lön som alla andra. Men vad gör politikerna? Dem sätter oss på så sjukt låg lön som har ett funktionnedsättning men vi vill alla ska ha samma rättigheter inom jobb. Vi får i Göteborgskommun 53kr varje dag och som ska räcka till en jobblunch

. Räcker ju varken till lunch eller till månadskort för att ta sig till arbetet. Göteborgskommun anser ex. att jag får istället gratis resor ifrån LSS -resor på färstjänsten till mitt jobb som är så idiotiskt lågt. Detta är diskriminering! Istället vill jag  ju åka kollektiv som alla andra. Jag tycker att det är en rättighet om man eller inte ska få lss-resa  ifrån jobbet. Man kan istället få välja sin åkning själv. Man får inte LSS-RESORERSÄTTNING OM MAN ÅKER LSS-RESA MED FÄRSTJÄNSTEN, HÄR I GÖTEBORG. 


Vissa andra kommuner i Sverige har ingen skydihet att ge habersättning.

Här står det: http://reclaimlss.org/2012/03/vad-ar-habiliteringsersattning-hab-ersattning/

Men nu undrar jag hur ni tänker er? Det är en rättighet att få lika mycket lön som alla andra.

Jag blir förbannad helt åt sagt,uppgiven och ledsen, för vi alla är likadana.

 
#1 - Helena

Jag håller med fullständigt. Vi utför ett arbete men det känns som att man inte är värd lika mycket eller tas på allvar då man bara får 53 kr om dagen :( Det finns dagar då man inte känner sog motiverad att ens gå till jobbet pga "lönen."